A Várandósság nem csupán testi fizikai értelemben okoz nagy változásokat. A kismamákat érő hormonális hatások az idegrendszert is jelentős mértékben megterhelik. Ezért ebben az időszakban különösen fontos, hogy a szorongásokat, szabályozni, csökkenteni képesek legyünk!

        A relaxáció során lecsökken a stresszhormonok szintje. Ellazulnak az izmok, lecsökken a vérnyomás, a pulzus szám, az agy pihenhet. A szervezet önszabályzó mechanizmusai beindulnak, ennek számos pozitív következménye lesz. Egyszerűen átkapcsolunk egy nyugalmi tónusra. 

       Ebben a nyugalmi állapotban a baba sokkal nagyobb nyugalomban és biztonságban érezheti magát az anyaméhben. A relaxált elmélyült állapot segít a kismamának ráhangolódni a magzatra, felvenni vele a kapcsolatot, kommunikálhat vele érzések vagy képek formájában.

        A baba nem kap feleslegesen a stresszhormonokból, és javul a méhlepény vérellátása is. 

        Segít a fáradtság leküzdésében, ami a terhesség során gyakran előfordul. Egy 15-20 perces relaxáció akár 2-3 óra alvással is felér! Ez a kisbaba születését követő időszakban is nagy segítség lehet.

        Sok kismama küzd alvás problémákkal különösen a várandósság vége felé, ebben is hatékony megoldást nyújt a relaxáció.

         A rendszeres relaxáció bizonyítottan erősíti az immunrendszert, ellenállóbbá tesz a betegségekkel szemben. A várandósság ideje alatt különösen fontos az egészség megőrzése. az erősebb immunrendszer gyorsítja a szülés utáni regenerációt is. 

         

        

Címkék: stressz terhesség szorongás relaxáció autogén tréning várandósság alvási nehézség

A bejegyzés trackback címe:

https://autogen.blog.hu/api/trackback/id/tr95643055

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.