A Pánik szó mitológiai eredetű. Jelentése fokozott, intenzív rettegés. Pán görög istentől kapta a nevét, aki félelmetes hangokkal az embereket riogatta, ám valódi veszélyt senkire sem jelentett, így indokolatlan, "páni" félelmet keltett. 

   Hogyan alakul ki a pánikroham?

   A személy legtöbbször egy normális testi reakciót él át, például hevesebben ver a szíve, mert felmegy a lépcsőn. Aki hajlamos a rohamra, az ilyenkor ezt észleli, és elkezdi fokozottan figyelni önmagát. Ez beindít egy ördögi kört. Egyre idegesebb lesz, ahogy figyeli önmagát, amivel ténylegesen felerősíti a nem megfelelően értelmezett testi reakciót. Fokozó tényező, ha a rosszullétet egy negatív előhangolás megelőzi.

     

A pánikroham tünetei: 

- heves szívverés

- fulladás

- verejtékezés

- hányinger

- mellkasi fájdalom, nyomás

- szédülés

- halálfélelem

- félelem a megőrüléstől.

       Pánikbetegségről akkor beszélünk, ha a rohamok ismétlődnek, és kialakít egy félelem érzetet az emberben az újabb rohamok megjelenésétől. Ennek további veszélye lehet, hogy a szorongástól beszűkül az egyén élettere, például nem mer felülni a tömegközlekedési eszközökre, mért fél a rosszullétektől, és ez a beszűkülő élet kihat a szociális kapcsolatokra is, ezek romlásához vezethet. 

       Hogyan segít az Autogén Tréning?

      Először is nagyon fontos az edukáció. A beteg ismerje meg a betegség pontos lefolyását. Legyen tisztába vele, hogy bármennyire is ijesztőek a rohamok, azoknak maradandó következményei nem lesznek.

      A Tréning alatt megtanulunk helyesen lélegezni roham alatt, ami segít annak elmulasztásában. A helyes légzéstechnika elsajátításával egyben megszerezzük a kontrollt a roham felett. Többé nem lesz kiszolgáltatva a rosszullétnek, a légzés segítségével a kontroll a mi kezünkben van.

      A rendszeres relaxációtól a rohamok eleinte ritkulni fognak, majd teljesen megszűnnek. Az Autogén Tréninggel szabályosabbá válnak a testi folyamatok, a vegetatív idegrendszer működése. Megtanulja a testérzetek pontosabb értelmezését. Egyfajta kommunikáció alakul ki a test és az agy között. 

     A Tréning során az akut stressz helyzetek kezelését is megtanuljuk, így egy esetleges negatív helyzet már nem lesz olyan intenzív hatással a szervezetre, ezzel is csökkentve a roham valószínűségét. 

     A tanfolyamon önismereti beszélgetéseket is folytatunk, ami lehetővé teszi, hogy a probléma mélyebb gyökereit is feltárjuk, megértsük, mi vezetett ide, és a jövőben hasznosabb megküzdési módokat tudunk kialakítani.

Címkék: szorongás halálfélelem pánikbetegség önismeret pánikroham szédülés izzadás autogén tréning szívdobogás nehéz légzés

A bejegyzés trackback címe:

https://autogen.blog.hu/api/trackback/id/tr465592280

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.